klik za meni

Želeći da objedine svoja iskustva i interesovanja i da započnu zajednički biznis, Dušanka i Ljubomir Vučković iz Beograda su odlučili da se posvete nečemu što dobro poznaju. Tako je nastao Moj bicikl, nov i pomalo neobičan brend dvotočkaša na domaćem tržištu.

MF: Kako ste došli na ideju da pokrenete proizvodnju bicikala?

Dušanka i Ljubomir Vučković: Dugo smo razmišljali o tome kako bismo mogli da objedinimo i iskoristimo naša znanja i interesovanja i započnemo zajednički biznis. Ljubomir je diplomirani meteorolog, a pored toga se dugo bavio stolarijom i izradom predmeta od različitih materijala, dok Dušanka ima više od 10 godina iskustva u spoljnoj trgovini, naručivanju i uvozu robe, i uopšte znanja koja su važna za sam proces pokretanja i funkcionisanje biznisa. Ipak, nikako nismo uspevali da pokrenemo neku priču, smatrali smo da nije pravi trenutak, a zanimljivo je da nam je rešenje zapravo bilo tu, ispred nosa.

Zahvaljujući pričama i savetima Dušankinog oca, koji se 20 godina bavio proizvodnjom bicikala, javila se ideja za posao u kojem ćemo naša interesovanja moći da nadogradimo njegovim znanjem i iskustvom. Firma je registrovana početkom januara 2015. godine i, na naše iznenađenje, solidan broj ljudi je ubrzo čuo za nas, i to sa raznih strana. Većina reakcija je veoma pozitivna, prvenstveno zbog toga što smo ponudili nešto čega do sada nije bilo u Srbiji. Imali smo i par intervjua za domaće medije, ali nam je u širenju priče pre svega pomogao Facebook.

MojBicikl

MojBicikl, foto Stefan Đaković

MF: Da li ste imali tačnu predstavu šta i kako želite da napravite?

Dušanka i Ljubomir: Mi smo dugi niz godina imali dodira sa procesom proizvodnje bicikala, ali ne toliko detaljno, pa smo ozbiljnija iskustva u ovom poslu stekli tek kada smo se već odlučili da započnemo naš biznis. Zapravo, finalnu ideju i inspiraciju smo dobili nakon danonoćnog „kopanja“ po internetu, jer smo hteli da napravimo nešto kreativnije od onoga što smo viđali na našem tržištu. Imali smo načelnu predstavu toga šta želimo da napravimo, a konačne verzije bicikala su dolazile spontano tokom samog procesa proizvodnje, što i jeste kreativni i zabavni deo cele priče.

Proces dizajniranja naših modela je bio proces istraživanja, isprobavanja raznih varijanti i kombinacija. I tako smo nakon nekoliko meseci došli do prve varijante koja je ispunjavala sve naše kriterijume, i sa vizuelne i sa tehničke strane. Taj proces traje i dalje i svaki sledeći bicikl koji napravimo je za nijansu drugačiji od prethodnog. Ali sada tačno znamo šta hoćemo i u kom pravcu želimo da idemo.

MojBicikl

MojBicikl, foto Stefan Đaković

MF: Na koje ste sve načine stizali do prvih kupaca?

Dušanka i Ljubomir: Na putu ka pronalaženju kupaca najviše nam je pomogao internet, pre svega Facebook. Pored toga, podršku smo dobili od biciklističkog udruženja „Beograd Velograd“, zahvaljujući kojima smo učestvovali na Mikser festivalu – jedna od aktivnosti bila je kampanja „Like my Bike“, gde su se učesnici fotografisali sa našim biciklima, a korisnici Facebooka su svojim „lajkovima“ odredili tri pobednika koji su na poklon od organizatora dobili po jedan naš bicikl.

Bilo je različitih promotivnih akcija koje su nam pomogle da se priča o našim biciklima proširi. Tako smo nedavno uradili četiri bicikla za ambasadu Kraljevine Danske, koji su bili deo izložbe na Arhitektonskom fakultetu, a zanimljiv vid promocije je bila i saradnja sa časopisom Grazia, gde su njihove promoterke letos po gradu vozile naše bicikle opremljene brendiranim drvenim kutijama, koje smo takođe sami napravili, i delile promo materijale. Naši bicikli su se pojavili i u nekoliko reklamnih TV kampanja, zahvaljujući ljudima iz marketinških agencija koji su čuli za nas i došli sa idejom da naše bicikle ubace u reklame koje kreiraju.

Drago nam je da većina kupaca naših bicikala dolazi iz nekog umetničkog okruženja, to su pretežno dizajneri, arhitekte, muzičari i drugi kreativci, i to nam godi jer je potvrda da naši bicikli zaista predstavljaju neku vrstu malog umetničkog dela. Osvojili smo poverenje ljudi koji prate naš rad, pa se često dešava da naše bicikle poruče preko interneta, samo na osnovu kataloga, i da budu veoma zadovoljni. Često od njih preko Facebooka dobijamo i fotografije naših bicikala koji su u svakodnevnoj upotrebi, i to nam baš prija.

MojBicikl

MojBicikl, foto Stefan Đaković

MF: Kako teče proces naručivanja vaših bicikala?

Dušanka i Ljubomir: Sve počinje od našeg web sajta, ali mi u najvećem broju slučajeva razgovaramo direktno sa kupcima i zajedno sa njima definišemo detalje modela koji treba da im isporučimo. Za razliku od drugih proizvođača mi direktno radimo na izradi tih bicikala i onda možemo da razmenimo mnogo više informacija sa kupcima i tako dođemo do rešenja kojim će svi biti zadovoljni. I voleli bismo da to ostane tako, da ostanemo u direktnom dodiru sa kupcima, jer mislimo da je to jako bitno. Pored toga, na osnovu informacija koje dobijamo od kupaca možemo dalje da prilagođavamo našu ponudu prema zahtevima tržišta. Sklapanje jednog bicikla traje obično oko nedelju dana, pod uslovom da imamo na lageru sve potrebne elemente, a u slučaju da klijent ima neke posebne zahteve taj rok može da se produži na najviše dve nedelje.

Jedan od najvećih problema sa kojim smo se susreli je to što veoma mali broj ljudi ceni ovakav pristup, gde mi kupcu posvećujemo vreme kako bismo kreirali proizvod po njegovoj meri i željama, kojim će on biti zadovoljan u potpunosti. U nekoj drugoj zemlji bi se individualan pristup prema svakom kupcu izuzetno cenio, ali ovde to nije slučaj. Skoro svi naši isporučeni modeli su zapravo rađeni po meri kupca, dok je cena, po našem mišljenju ali i po reakcijama naših mušterija, sasvim primerena jednom praktično unikatnom predmetu.

MojBicikl

MojBicikl, foto Stefan Đaković

MF: Šta je to po čemu se vaši bicikli razlikuju od drugih?

Dušanka i Ljubomir: To su tzv. gradski bicikli iliti city bike modeli. Njih karakteriše jednostavnost, pre svega u pogonskom mehanizmu, pa tako ili nemaju menjač ili imaju integrisani trobrzinski menjač koji je ugrađen u samu glavu. Dakle nema skupih i komplikovanih sklopova, nema štelovanja, lakši su za održavanje, a pošto mi koristimo samo kvalitetne komponente prilično su izdržljivi i istovremeno lagani.

Osim boja rama, moguće je menjati tipove sedišta, tipove volana, boje i tipove guma, kao i potencijalne nadgradnje, s tim što mi verujemo da ovakav city bike ne treba da ima previše dodataka već da treba da zadrži tu neku jednostavnu formu koja ga i čini posebnim.

MojBicikl

MojBicikl, foto Stefan Đaković

MF: U kojem smeru će se kretati dalje aktivnosti Mog bickla?

Dušanka i Ljubomir: Pozitivno iskustvo koje smo imali sa korišćenjem brendiranih bicikala iz naše proizvodnje za razne promocije nam govori da to može biti jedan od dobrih smerova daljeg razvoja. Naši bicikli su prilično prepoznatljivi i lako se razlikuju od ostalih koji će proći pored vas na ulici, tako da verujemo da mogu biti interesantni firmama za različite vidove promocije, pa čak i za usluge dostave. Za sada sve nekako ide svojim tokom, i posao napreduje polako, ali stabilno.

Pored proizvodnje, mi se bavimo i servisom bicikala i restauracijom, tako da možemo da oporavimo i neke starije modele za koje su možda vlasnici vezani, a nisu znali kako da ih ponovo dovedu u ispravno stanje. Sam posao nije težak, i mi ga volimo i uživamo u njemu, ali je teško probiti se na tržištu sa ovako specifičnim proizvodima. Nije nam cilj da prodajemo hiljade i hiljade bicikala, jer to onda ne bi bili ovi naši bicikli, već nešto sasvim drugo, svakodnevni predmet koji možete kupiti bilo gde.

Posetite: MojBicikl.rs

Poslednja izmena dana 4. januara 2016. u 15:27


ivanminic

Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova. Kao dizajner, developer i project manager radio je na više od 350 projekata za klijente iz 28 zemalja, u…… Saznaj više »

stefandjakovic

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim poznatim domaćim i svetskim kompanijama, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream i Home Center. Član tima producentske kuće Intermedia…… Saznaj više »

vladimirceric

Vladimir Cerić

Već deceniju i po bavi se stvaranjem i uređivanjem sadržaja, i iza sebe ima preko 300 objavljenih članaka u štampanim i elektronskim medijima. Zahvaljujući specijalizaciji za IT i telekomunikacionu industriju imao je priliku da radi sa nekim od najvećih svetskih…… Saznaj više »


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

gugadzina-1 23. maja 2016.

GugadžinaBrisanje granica između poslovnog i privatnog je moguće

Kada su se istovremeno našle u nezavidnoj poziciji zauzetih mama,  nezadovoljnih svojim poslovima, dve sestre i jedna kuma su odlučile da napuste stara radna mesta i uzmu stvari u svoje ruke. Tako se rodila Gugadžina, maštovita linija odeće za decu….

helivideo-1 16. maja 2016.

HelivideoPut od hobija do ozbiljnog posla ne mora da bude dugačak

Trend snimanja iz vazduha promenio je standarde video produkcije širom sveta. Sa željom da saznamo više o ovoj tehnici, razgovarali smo sa čovekom koji je među prvima u Srbiji počeo da koristi bespilotne letelice kako bi napravio efektne snimke koji…

andjeli-1 9. maja 2016.

AnđeliCilj biznisa ne sme biti novac, već vredna ideja

Bračni par Milica i Milivoje Čalija su svojeručno stvorili brend ovsenih kolačića koji su iz njihove kuhinje našli svoj put do mušterija čak i u dalekom Japanu. „Anđeli“ su zdravi kolači koje ljudi kupuju i nose kao poklon prijateljima u…

jkobald-1 2. maja 2016.

JKobaldPosao ne mora da bude dosadan da bi bio uspešan

Jovana Kobald je dizajnerka koja unosi različitost u korporativna okruženja, kreirajući poslovnu odeću koja je drugačija. Zahvaljujući njenim kreacijama mnoge poslovne žene u Srbiji, a odnedavno i u Austriji, mogu da iskažu svoju kreativnost i stil na radnom mestu, uprkos…