klik za meni

Jelena Đaković je jedna od mnogih koji su posle završenog umetničkog fakulteta, u njenom slučaju kostimografije, uskočili u svet biznisa i tamo se zadržali. Međutim, dogodio se trenutak u kome su njene potrebe kao poslovne žene zahtevale njene veštine kao kostimografa. Želja za organizacijom svih stvari koje su joj potrebne za sastanke dovodi do nastanka njenog prvog proizvoda, iz se kog ubrzo razvija čitav brend kožnih aksesoara.

Jelena: Iako sam diplomirala kostimografiju, prakticno odmah posle posle fakulteta sam počela da se bavim marketingom, u kojem sam se pronašla i kojim se u različitim industrijama bavim poslednjih deset godina. Poslednjih par godina radila sam u hotelu, gde sam imala kancelariju na prvom spratu a svakodnevne sastanke u lobiju što je iziskivalo nošenje dokumenata, rokovnika, iPad-a, telefona, vizit kartica i olovaka u rukama ili u tašni. Oba rešenja imala su očigledne nedostatke.

Made by Libra

Made by Libra, foto Stefan Đaković

Zamislila sam da bi mi odgovarala neka vrsta kožnog poveza u koji će sve te stvari stati i stajati uvek isto organizovane, tako da ne moram sa sobom da nosim veliku torbu, a da kada idem na sastanak imam samo jednu stvar u ruci, a kada sednem za sto, delujem automatski jako profesionalno i organizovano.

Pronašla sam mesto koje bi to moglo da proizvede i tako je nastala prva Libra, doduše tada jos uvek bez imena. Odmah je urađena jedna mini serija za hotel, kako bi svi zaposleni bili lepo organizovani za sastanke. Posle toga je veliki broj ljudi imao jako pozitivne komentare i pokazivao želju da poseduje takvu stvar i ideja da bi to mogao postati proizvod sa širom namenom je polako krenula da se rađa.

Made by Libra

Made by Libra, foto Stefan Đaković

MF: Kako je tekao razvoj ove ideje i kada si odlučila da napustiš svoj dotadasnji posao?

Jelena: Prošlo je dosta vremena od ideje i izrade prve Libre do odluke da je vreme da to bude moja primarna delatnost. Bilo je potrebno usavršiti model kako bi bio funkcionalan za što veći broj ljudi. Razvoj proizvoda je imao svoj tok, kao i usavrsavanje procesa proizvodnje kako bi bio što efikasniji. Zatim je došlo na red kreiranje brenda, smišljanje imena, pravljenje web sajta. Tada Nikola Radovanovic, moj dugogodinji kolega u marketngu i ja udružujemo snage. Osmišljavamo vizuelni identitet i dajemo brendu ime „Libra“, iz mnogo razloga, ali zgodno je i to sto smo oboje vage u horoskopu. Krenulo je isprva polako, ali je onda u relativno kratkom periodu počelo da bude sve više poziva i porudžbina i ovog leta sam donela odluku da je vreme da se većinski posvetim Libri.

Mislili smo da će sajt biti dovoljan jer je u pitanju aksesoar koji ne mora da se proba i ne može da stoji loše, verovali smo da je opis materijala, veličina i slika iz svih uglova dovoljno informacija za potencijalne klijente, međutim, ispostavilo se da ljudi ipak vole da vide uživo, da opipaju kožu, vide kvalitet izrade… Tako smo se dogovorili sa prijateljima koji imaju svoj prelepi frizerski i manikir salon u Kralja Petra 61, da nam ustupe delić svog prostora gde oni koji žele mogu uživo da vide naše proizvode.

Made by Libra

Made by Libra, foto Stefan Đaković

MF: Koliko ste modela razvili do sad i koje su njihove specifičnosti?

Jelena: Danas imamo četiri standardna modela. Prvi model koji je nastao iz mojih ličnih potreba danas zovemo business, jer je potpuno podređen poslovnim potrebama – ima pregrade za iPad, rokovnik, vizit kartice, USB ili slušalice, dva telefona, papire i olovku. On je najjednostavniji i najčešće ga kupuju muškarci, ili žene na poklon muškarcima. Zatim smo razvili classic, koji je više modni model, sa novčanikom koji može da se odvoji i ručkom sa strane koja je takođe nastala iz praktičnih razloga, koji će sve žene razumeti – uvek sam želela da imam torbicu koju mogu da ponesem na na koncert ili sličan događaj, da bude elegantna, mala a da mi ne smeta i da mi ruke budu slobodne.

Treći model je gentleman, namenjen ljubiteljima cigara. Tu je pregrada za upaljač, cigare i druge potrepštine. Nakon njega dolazi i najnoviji, moj trenutni favorit – travel model sa nešto dubljim džepovima za dokumenta i spoljnom pregradom za sve one stvari koje su vam potrebne stalno i brzo. Sve torbice postoje u standarnim i plus veličinama kako bi u njih mogli da stanu i iPad-i većih dimenzija. 

Made by Libra

Made by Libra, foto Stefan Đaković

Moj omiljeni deo posla je custom proizvodnja. Dakle, ko god želi neku posebnu Libru, može da nam objasni svoje potrebe i želje i ja lično ću osmisliti model sa pregradama i džepovima prilagodjenim tim potrebama.

Svakako, važno je da se kranji proizvod uklapa u Libra estetiku tako da budemo ponosni na sve što izađe iz radionice Libre. Osim što se torbica može prilagoditi svom budućem vlasniku, radimo i štampu inicijala, pa čak i celog imena ili citata tako da ona bude potpuno personalizovana. Nedavno smo radili posebne Libre za devojke kojima su torbice trebale za šminku i izlaske, tako da postoje posebne pregrade za karmine, rumenila, kreone, a zatim i telefone, cigarete i upaljače. Veliko uživanje je bilo i kreiranje torbice koju je jedan dečko naručio za prijatelja koji skuplja satove.

Ideja je da stvaramo predmete koji su lepi, korisni i traju, a koji su prilogodljivi bilo čemu što zamislite, bilo za sebe ili nekog drugog. Do danas smo, verujem zahvaljujuci i toj filozofiji, prodali preko 500 Libri. Veliki deo ovoga su naravno korporativni pokloni, za različite kompanije.

Made by Libra

Made by Libra, foto Stefan Đaković

MF: Koliko energije ulažete u promociju i na koji način?

Jelena: S obzirom da je moja dosadašnja karijera bila u marketingu, najviše uživam u osmišljavanju kampanja za promovisanje Libre. Morate stalno nuditi neki novi sadržaj da biste ljudima bili prisutni u mislima kada razmišljaju šta da poklone nekome koga vole.

Taj content o kome se toliko priča je zaista bitna stavka ako želite da se održite konstantno podsećajući ljude na svoje postojanje. Trudim se da svakodnevno postavim sliku na Instagram, koji je odlična platforma za vizuelnu komunikaciju, pa čak i za prodaju. Facebook više koristim za istraživanje i reakcije ljudi na naše proizvode, podsećanje na promocije i giveaway akcije. S obzirom na način obraćanja i na strukturu korisnika, smatram da Instagram i Facebook treba voditi odvojeno i popunjavati različitim sadržajem.

U međuvremenu, slikamo sve što napravimo, sve što promenimo, a trudimo se da na isto podstaknemo i svoje kupce. Oni su srećom zadovoljni, pa često sami postavljaju slike, zahvalince i slično.

Jos prosle godine smo pokrenuli i akciju „Libra around the world“, te su se ljudi slikali na putovanjima sa svojim Libra torbicama. Mogu ponosno da objavim da je Libra do sada vec obišla sve kontinente.

Made by Libra

Made by Libra, foto Stefan Đaković

Onda kada sami stvaramo sadržaj, trudimo se da i to bude u duhu našeg brenda i da uživamo u njegovom nastajanju. Kada smo planirali snimanje materijala koji ćemo koristiti između ostalog i za bilborde, umesto najlepših manekenki na svetu ja sam okupila svoje drugarice, meni najlepše na svetu i organizovala nam ceo ugođaj – smestile smo se u hotelski karantin dan pre, sa lepom večerom, ponekim pićem i potpunim opsutanjem.

Sutradradan smo se sve probudile odmorne i vesele, pa su sledili frizeri i šminkeri i jedno prezabavno fotografisanje. One su bile srećne i raspolozene, a kao što sam već rekla meni su najlepse, moje i zrače iskrenoscu i dobrotom, pa su takve i fotografije koje smo posle koristili za katalog, websajt, bilborde i društvene mreze.

Made by Libra

Made by Libra, foto Libra

MF: Koji je sledeći korak za Libru?

Jelena: Imamo mnogo planova. Imamo neke ideje za izvoz, ali nežu da pričam o tome dok nije potvrđeno.

Da bismo ostali ovakvi kakvi smo, i da bismo uživali u stvaranju, moramo da zadržimo tu intimnu atmosferu gde nastajanje svake nove torbice znači i nekoliko telefonskih razgovora, jedan ili dva sastanka uživo, sve dok ne nastane finalni proizvod kojim smo zadovoljni i mi i klijent. Tamo gde se radi na veliko gubi se ta posebnost, ali i finoća izrade koja je zapravo najvažnija odlika našeg brenda. To znači da u svakom slučaju ostajemo verni unikatnoj, posvećenoj proizvodnji, sa velikim planovima na globalnom nivou.

Posetite: MadeByLibra



Ivan Minić

Profesionalnu karijeru gradi od 2001. godine, a 2002. osniva Burek.com, najveću internet zajednicu na ovim prostorima sa više od 2.200.000 članova, i igru znanja i strategije Conquiztador. Prodao udeo u svojoj firmi investitorima iz Mađarske sa nepunih 23. godine. Kao…… Saznaj više »

Stefan Đaković

Rođen 1990. u Beogradu, profesionalnom fotografijom je počeo da se bavi 2008. godine, i do danas je uspešno sarađivao sa mnogim poznatim domaćim i svetskim kompanijama, među kojima su Reebok, G-Shock, Mainstream i Home Center. Član tima producentske kuće Intermedia…… Saznaj više »

Vanja Mlađenović

Vanja Mlađenović, rođena u Beogradu 1988. godine. Zvanično se bavi novinarstvom i marketingom, nezvanično pričama i muzikom. U slobodno vreme istražuje svet.


Prijavite grešku

OSTALI INTERVJUI

23. januara 2017.

Art solutionPakovanje koje priča priču

Koliko ste poklona dobili prethodne godine (ili još bolje, koliko ste ih sami poklonili)? Moguće je da ste na neku proslavu otišli tako što ste prethodno svratili u supermarket po „prvu pomoć“ – šolju i čokoladu, s nadom da prodaju i…

16. januara 2017.

Charlie PommierInovativnost reklamira samu sebe

Manje-više svaki holivudski film doživi da bude reklamiran sa kliše rečenicom „Film koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim!“ što zna da izazove kontraefekat. Međutim, nikada niste čuli da neko ovom rečenicom reklamira nameštaj. Mi smo upoznali momka po imenu Čarli Pomije…

2. januara 2017.

San Art HostelKuća daleko od kuće

Beograd je naširoko poznat po svojim noćima – na ulicama, u klubovima, iznad svega – na rekama. Postoji, međutim, splav na Dunavu koji živi cele godine, i to ne samo tokom noći. Oaza koja se zove San Art Hostel nudi…

26. decembra 2016.

KerefekeUmetnost koja je preživela

Ovo je možda prvi put da vam pričamo priču koja je starija i od samih autora intevjua. Krajem 60-tih godina mladić po imenu Miki Zajmi je prošetao gradom svoju prvu majicu sa štampom Bitlsa i time izazvao veliko interesovanje sebi…